lördag 1 mars 2014

Fynd!

Det var en gång en brun favoritcollege. Den var passlig då jag för många år sedan köpte den från H&M. Sedan blev den för liten, men jag hade inte hjärta att kasta den. Sedan blev den passlig igen och den var på ofta. Sedan blev den för stor och också väldigt sliten. Jag har fortfarande inte haft hjärta att kasta den, så nu finns den som "arbetströja" (på finlandssvenska roti-tröja fritt fram att t.ex.måla eller olja ner..) i föräldrahemmet. I verkligheten betyder det att jag typ plockar svamp eller tvättar bil iklädd den, för det är väldigt, väldigt sällan jag använder andra penslar än de för smink, än mindre kladdar med annan olja än hårolja.. Vem kallade mig pojkflicka?? 

Hur som helst, dit jag försöker komma är att min f.d. bruna favoritcollege inte längre går att använda till civiliserade tillställningar så jag tycker jag gjorde ett superfynd då jag på second hand fyndade en Peak Performance-college som ser helt oanvänd ut. För 25 eurosar. Sicken tur att jag inte förra veckan köpte den jag i butik petade på, för ursprungliga 129 euro, nu på 50%. Fortfarande en jäkla massa pengar! Välkommen hem till mig du nästa bruna favoritcollege. Må du tjäna lika väl som den förra, men helst aldrig bli för liten. Okej, jag kan göra undantag för eventuell framtida graviditet men tills dess lär det dröja! 



Bör tilläggas att jag har snålat efter en Peak-college sedan länge. Tidigare var ju alla för små, också de största storlekarna. Denna är en M. M som i målstorlek. Behöver jag säga att jag inte direkt surar...? 

1 kommentar:

  1. Haha, underbart inlägg! Och stort grattis till den nya snygga tröjan, värd varenda krona :D Och grattis till storleken!
    Sv: Stort tack för fina ord!

    SvaraRadera