tisdag 25 mars 2014

Godis?

Mina nya löpskor ser allt ut som godis. Kan vara lite svårtuggade bara.. Det blev inte de jag tidigare kollat på, men nog en liknande modell. Asics Gel-Kayano 20 heter dehär, och de är väl typ löpskornas svar på ferrari. Rejäl stötdämpning och pronationsstödda. Nu återstår det bara att se om de går att springa i också.



Jungfruturen blir förhoppningsvis senare idag, bara min lätt ansträngda tidtabell håller. Kommer ha sällskap av Vicki, så det finns en liten möjlighet att jag inte gör så hemskt mycket mer efter den löpturen..



Känns synd att kasta de gamla tossingarna, då de ser nästan nya ut utanpå. Inuti är de dock allt annat än som nya, och jag kan nästan lägga in foten på tvären. De är trots allt 3 år gamla och har travat många kilometrar så inte ens vilda hästar kunde nu få mig att ens titta åt ett annat märke. Dessutom var det inte skornas fel att också mina fötter blivit smalare med åren vilket betyder att skrona blivit för breda och uttänjda. 


Man skulle nästan kunna tro att jag gillar färggranna löpskor... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar