måndag 24 mars 2014

Veckan som gick - kost vecka 12

Det är inte så mycket att orda om veckans mat. Mycket kvarg, kött, ägg, sallad, bär, frukt, grönsaker..som vanligt. Skillnaden var att jag blev trött på att räkna och väga precis all mat jag åt så jag tog väl en liten paus och räknade med att ha vant mig med vad och hur mycket jag ska äta per dag. Har inte slarvat medvetet men kanske varit lite ledigare än senaste tre veckor i och med att jag inte haft stenkoll.

På tisdag undvek jag tilltugg till kaffet trots att vi hade gäster genom att köpa kex jag själv tycker att är äckliga - ingen frestelse.

På onsdag hade jag en skitdag. Jag föll för godissuget efter en jobbig dag, träningen sköt jag fram till följande dag och spenderade kvällen på soffan i sällskap att för mycket sötsaker. Jag svalde känslan av misslyckande rätt fort och konstaterade att sådant händer, och planerade i samma veva den påföljande dagens konditionspass.

På lördag hade jag ätardag, åt lite snacks och gick på middagsbjudning. På söndag hade jag inte ätardag men gav ändå efter för mammas hemlagade blåbärssmulpaj med vaniljsås - vem hade inte?

Nu ska jag under v.13 återgå till stenkollen för att inte förslappas, men några dagar utan kaloriräkning är troligen hälsosamt för hjärnkontoret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar