måndag 17 mars 2014

Veckan som gått - kost v. 11

Kort och gott en solid matvecka. Inga större utsvävningar åt något håll. En positiv grej är att jag har blivit rätt bra på att få i mig en massa protein bara genom vanlig mat så då slipper jag dricka äckliga proteinshakes så väldigt ofta. Det blir mycket kvarg, ägg, och köttprodukter. En massa fisk, mjölk och skaldjur. Passar mig dock utmärkt, till och med kvargen som jag har lärt mig smaksätta så det blir smaskens.

Onsdagen var väl enda vardagen då jag tappade kollen. Åt en liten smula godis och så en kycklingkebab som var det som fick mig att tappa kontrollen till att börja med. Jag har verkligen börjat ogilla att äta ute eftersom det då är närmast omöjligt att ens gissa värdena på maten.

Lördagen var ätardag. Satte mig i en så gott som tom del av tågvagnen, läste bok och snaskade lite, och så bara vips var jag i Åbo. Åt dessutom en hamburgartallrik och drack alldeles för mycket vin. Totalt sett tror jag faktiskt jag snarare åt för lite än för mycket ändå. På söndagen vet jag att jag åt alldeles för lite. Inget socker i och för sig, men inte så värst mycket annan mat heller. Men vad gör man då magen är i uppror? 


Kan dock lätt konstatera att det var värt det. Hade en sjuukt kul kväll! Vi skrattade, pratade, skvallrade, och i kombination med nya partyoutfitten (som hämtats under den lite väl lyckade shoppingrundan) kändes allt super. Dansade gjorde vi hela natten lång, och damp sedan hem med morgonposten runt 05:00. Det är nog tur att sådana här helger inträffar bara typ en gång på 1,5 år för ännu idag känner jag mig sliten och har någon form av nackspärr. Dumt huvud får kropen lida - har jag hört. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar