fredag 21 mars 2014

Date med löpband

Tror det kommer bli en riktigt fin träningsvecka av det här. Igår stod umgänge med löpband på schemat. Höll nästan, nästan mig till programmet. Under 60 minuter var jag tvungen att vila två minuter. Det är i och för sig 2 minuter vila mer än tränaren förväntade sig, men about 8 minuter mindre än vad jag själv förväntade mig. Är faktiskt riktigt nöjd med min prestation - konditionen har faktiskt blivit lite bättre! Det som är "bara" för de flesta är rätt mycket för en som tidigare orkade jogga vääldigt sakta i max 300 meter.. Inbillar mig också att steget känns lättare än för någon månad sedan  - kanske har muskeluthållighetsträningen gett resultat, men konditionsträning är ändå definitivt inte min starka sida! 


Började och avslutade med att gå. Resten jogg/löpning på hastigheter mellan 7,0 och 9,5 km/h, med undantag för de där två minuterna i vila då 9,5 blev lite för mycket... 


Bara älskar den bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar