måndag 24 mars 2014

Veckan som gick - träning v. 12

Måndag: Styrka underkropp, 1 timme 30 minuter
Tisdag: Styrka överkropp, 1 timme 25 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Konditionsträning på löpband, 1 timme 
Fredag: Styrka helkropp, 1 timme
Lördag: Genomgång av nya träningspass + promenad till och från gym, 1 timme 45 minuter. 
Gym med kompis 45  minuter.
Söndag: Rask promenad 45 minuter.

Totalt: 8 timmar, 10 minuter

En riktigt fin träningsvecka, bara en vilodag, helt i misstag för att längtan efter frisk luft blev så stor - på en söndag! Vuxenpoäng. 

Märkte dock under söndagens promenad att mina joggingtossor verkligen tjänat ut sitt. De är så snedslitna så steget blir riktigt tokigt och det gör ont i fotbottnarna då man kommit hem och tagit bort skorna. Hittade dessutom ett hål vid tårna. Nu måste jag skaffa nya innan jag skadar mina fötter och ben igen, det är det sista jag vill. 

Från och med nästa vecka har jag fått insatt också löprundor i mitt träningsprogram, och för att förverkliga vill jag göra mitt bästa. Oddsen ökar om skorna inte ger en ont, så nya löpskor ska inhandlas - helst idag!

Asics GT-2000 2 -juoksukengätAsics GEL-Nimbus 15 -juoksukengät

Tror valet ligger mellan de här två. Asics känns som ett klart val, för de har hittills passat mina fötter utmärkt. Konstigt förresten hur löpskor ofta går från hur bra som helst till utslitna över en natt. Toppskick i åratal och så bara poff så var det slut på deras livstid.. Bilderna från sportia.fi. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar