måndag 17 mars 2014

Veckan som gått - träning v.11

Måndag: Länk i spöregn 45 min
Tisdag: Styrka överkropp 1 h 20 minuter
Onsdag: Styrka nedrekropp 1 h 20 min

Torsdag: Vila
Fredag: Styrkepass helkropp med PT 1 h 30 min

Lördag: Aktiv vila
Söndag: Vila

Redan den nästsista veckan med det här träningsprogrammet. Lite sliten börjar jag nog känna mig här och var, och vissa muskelgrupper är roligare att träna än andra. Det är dock nu som motivationens faktor får kicka in - att göra alla passen som tänkt och också psyka sig själv till höjningar fastän kroppen själv är övertygad om att inte orka. 

Fredagens pass gick kanske lite sämre än normalt, kände mig helt enkelt så trött i både knopp och kropp. Gjorde det jag skulle men inte så mycket mer än så, förbrände ändå närmare 500 kcal. Jag skyller på allergimedicinerna som gör mig allmänt trött samt att det blev träning fyra dagar i rad, vilket jag inte är helt van med. 

Men, en vecka där alla planerade träningspass är med räknar jag som en bra vecka. Lördagens vila var också synnerligen aktiv. Shoppade flera timmar och dansade otaligt många timmar. Några kilometer blev väl också skyttelpromenaderna till och från centrum till övernattningsstället. Söndagen däremot var total vila i vågrätt läge. Och så diskuterar vi inte det desto mer.

Totalt : 5 timmar träning, 1600 brända kcal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar