fredag 14 mars 2014

Vilodag

Torsdagen var min vilodag. När jag kom hem från jobbet hade jag egentligen tänkt ta en promenad ändå, bara för att vädret var härligt och de hotar med snö på lördag och en jädra massa minusgrader nästa vecka. Jag kom hem och skulle bara läsa senaste Hälsa&Fitness några minuter. "En liten stund" senare vaknade jag med ett ryck med tidningen på näsan, när sambon öppnade ytterdörren.. Sååå det blidde ingen promenad.. Jag fick istället rusa upp och börja tillreda middagen för att hinna äta innan vi 45 minuter senare skulle få gäster. Naturligtvis satt vi och tuggade som bäst när gästerna kom.

Originaltanken hade varit att gå till lekparken för den yngsta gästens skull, men till min stora lycka blev vi hemma och höll målarboken sällskap istället.
På så vis blev det ändå en dag med total vila från träning. Idag vet jag att det var en bra idé, för jag känner mig fortfarande lite trött och sliten. Har en kraftig träningsvärk i baksida lår och rumpa fortfarande också. Så vad göra åt det om inte tanka med möjligast mycket bra mat för att sedan åka iväg på PT-pass idag. Vet redan nu att det kommer bli tungt, otroligt tungt, men sedan kan jag med mycket gott samvete efter en bra vecka ge mig iväg på utflykt och avsluta veckan med stil. 

T.ex har jag hört att man ska dricka mycket vätska, och discodans måste väl anses vara en utmärkt träningsform också? Om träningsvärken tillåter då förståss.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar