fredag 14 mars 2014

Kaputt

Om jag igår var trött så är jag nu dödstrött. Veckans sista officiella träningspass är över, och trots det peppande sällskapet kändes det jobbigt idag. Varför? För att jag är så himla trött. Igår slocknade jag ju som ett ljus i soffan, och jag hade nog kunnat göra detsamma idag om jag inte åkt raka vägen till gymmet efter jobbet. Antagligen är det en kombination av att min hjärna jobbar fulla varv för att vänja synen vid förändringen, och att jag tvingats börja käka allergimedicin igen för att få ordning på min ena svullna toncill. Jag är säkert typ den enda människan i världen vars enda symptom på pollenallergi är ont i halsen..

Det roligaste med dagens pass var att vi samtidigt planerade lite för följande träningsprogram. Jag gillar skarpt att jag själv får lägga mig i en smula och säga vad jag gillar och vad jag helt enkelt tröttnat på. Vissa övningar har jag gnidit med så länge så det liksom behövs något annat nu. Latsdraget börjar göra riktigt ont i händerna t.ex. Att kommunicera är troligen en förutsättning för att orka också. Några hatövningar här och där kan man gott genomlida för den goda sakens skull, men hade man ogillat uppläggen också på det stora hela så tror jag motivationen skulle ta slut rätt fort. Med det nuvarande programmet har det redan gått 4 veckor, så tiden verkar gå fort när man har roligt! Men visst ska det bli roligt att om en vecka börja göra något nytt igen. Om en vecka på måndag tänker jag också göra en resultatkoll - och jag lovar dela med mig. 



Nu ska jag fortsätta slappa på soffan. Ett öga i tidningen och det andra på småskojiga "Hasselhoff - en svensk talkshow", iklädd onepiece i fleece och uttjänta duntofflor. Lite kvällskvarg står på menyn och sedan en lång, lång natts sömn för att imorgon orka ut och svira. Och shoppa. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar