måndag 10 mars 2014

Turn it around

Som nämndes gjorde min motivation en liten djupdykning. Jag gnällde lite med en kompis som tyckte jag skulle ta en vilodag och typ byka kläder istället (det är något jag jämt gnäller om att inte hinna göra..). Sedan gnällde jag lite med Vicki, mest i hopp om samma förslag. Tji fick jag. Rådet löd: ny vecka, nya tag, pys iväg ut på en promenad/länk istället. Eftersom hon förmodligen är den enda person jag faktiskt försöker mitt bästa för att lyda så tog jag till mig rådet och snörde på mina slitna gamla Asics (måste skaffa nya!). Vädret var dessutom underbart och det var lämpliga +3 grader.



När jag var lagom långt hemifrån slog vädret plötsligt om och det började spöregna. Jag tänkte först vända om, men eftersom jag redan travat 2 km av tilltänkta 5 så tyckte jag att den där ena kilometern hit eller dit inte skulle göra så mycket till eller från, dessutom var jag redan sjöblöt så jag fortsatte. Sanningen att säga var jag nära att ge upp och ringa efter skjuts, men det var för blött för att våga ta fram telefonen. Konstigt nog var det ett varmt regn, så det var rätt skönt ändå, men efter några kilometer i blöta skor.. Nu fick jag dessutom veta att min nya mascara håller vad den lovar också vad gäller regn och svett. Inte en fläck av runnen mascara. Sensai by Kanebo 38 ºC. Så jäkla bra!

Väl hemma efter 5 km ( 500m uppvärmning, 1,5 km jogg, 500 m gång, 2 km jogg, 500 m nedvarvning) kände jag mig som en dränkt katt, knäppte en selfie och dök sedan in i duschen med en jäkla fart. Väl inbäddad i min fleece-fake-onepiece och med magen full med en jäkla massa mat känns livet mest bara underbart. Trött i både kropp och själ, friskluftsförgiftad och proppmätt. 

Sannerligen proppmätt. För att komma upp i rätt kaloriantal åt jag först en portion torsk med sallad och fetaost, för att ens orka börja med mitt planerade matexperiment. Experimentet blev plattfall så jag landade istället i soffan med en portion kvarg med blåbär, honung och kokosflingor samt en smörgås. Sen var jag uppe i mitt dagliga intag och magen var glad och nöjd. 

Hejhej motivationen - vad trevligt att du inte blev borta så länge! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar