måndag 10 mars 2014

Veckan som gick - Träning v. 10

Där gick den tredje veckan med träning i högreps. Riktigt jobbig - men oftast rolig träning. Tyvärr blev träningen lite som med kosten. OK men kan bli bättre. Mot slutet av veckan försvann min träningsglädje och det kändes också i det enda passet. Motivationsdippen verkar sitta i idag ännu, men jag är nöjd över att jag i alla fall snällt gjorde passet också då det smakade trä. 

Måndag: Styrka underkropp 80 min
Tisdag: Styrka överkropp 75 min
Onsdag: Vila / Massage
Torsdag: Promenad 60 min
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Styrka helkropp 75 min + rörlighet och stretch 15 min

Det blev två vilodagar efter varann mot slutet på veckan. Jag kände mig lite krasslig men mest av allt så jäkla trött i kroppen. Redan efter de första tre kilometrarna under torsdagens promenad blev jag helt slut och hela kroppen värkte. Från att ha legat på sofflocket några veckor rev jag igång och har tränat 4-5 ggr per vecka i högreps, kanske blev det lite tungt efter några veckor så kroppen behövde lite längre återhämtning. 

Den bästa träningen är den som blir av. Ibland är träning det bästa som finns, ibland kanske man gör det bara för att hålla sig till en plan. Så längre träningen ändå blir av så är jag nöjd - men jag vill ha tillbaka min motivation och träningsglädje! Utan den är träningen så mycket tyngre. 

totalt: 5 timmar och 15 minuter träning. 3 dagar total vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar