onsdag 26 mars 2014

Godkänt

Mycket väl godkänt! Det är betyget jag ger mina nya löpskor. 

Först en timmes löprunda, sedan en halvtimmes promenad på det. Och inte ett enda skavsår! 

Däremot lite ont i lår och rumpa, men det lär knappast vara skornas fel. Att jag inte har ont i höfterna som jag brukar få av att springa kan däremot vara skornas förtjänst. 

Länken var faktiskt såpass skön så jag redan nästan ser fram emot följande runda. Märkte dessutom att jag antagligen safeade lite för att säkert orka springa de utsatta intervallerna, då jag fortfarande hade ork kvar att öka lite de sista minuterna av sista löpintervallen. Alltså får jag väl dra på med lite bättre fart nästa gång, nu när jag vet att jag orkar.

Bör påpekas att jag snarade lunkade lugnt än sprang. Då jag tyckte jag hade bra fart på mot slutet, sneglade jag till vänster på mitt löpsällskap som sakta bara flöt fram över marken och inte såg ut att ha bråttom någonstans.. Snabbhet är inte ett av mina attribut. I och för sig inte uthållighet heller. Men allt kan bli bättre med övning och tålamod! 

Lite skamsen berättade jag om första gången jag gett mig ut för att springa på spånbanan. Då jag orkade ner för första backen och typ två lyktstolpar därtill. Några hundra meter, om ens det. Jag är nog redan en bra bit från det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar