måndag 10 mars 2014

Veckan som gick - kost

Motivationen var inte nära på lika hög som veckan innan men jag kämpade på hyfsat. Lite färre perfekta matdagar men jag höll mig nog inom de tilltänkta värdena något sånär. Lite mera godis har slunkit ner och ätardagen var minsann en tvättäkta sådan. Jag har heller inte räknat kalorier så mycket under veckan eftersom jag två gånger ätit lunch ute. Trots det verkar vågen visa på -0,8kg sedan förra måndagen! Det är inte fyskam även om det fortfarande är +0,5 sedan jag vägde in mig vid projektets start. I veckan jublade jag lite över att ha verkat omfördela lite centimetrar också, men nu är jag inte lika säker längre.. kanske, kanske inte. Jag är säkert lite svullen av förklarliga skäl nu, så det kan också vara det som spökar. Hoppas..

Jag är glad åt gångerna jag tackade nej till godsaker, och lite irriterad på gångerna jag inte gjorde det. Tror dock att antalet nej var större. Tycker överhuvudtaget att jag redan efter tre veckor känner minskat sötsug och att det söta inte längre är lika självklart i vardagen. Jag ifrågasätter helt enkelt det jag äter mer. 

Och jag blir mer och mer förbannad på alla kommentarer om vad jag äter. Senast var det att jag saltade ägget på brödet, medan jag i följande mening borde ha använt mer smör istället för att ge smak. Wtf? Behöver jag tillägga att jag inte direkt strävar efter den kroppen uttalandet kom från.. Suck.. ge bara fan i min mat - OK? Det finns en, och endast en, person jag har gett lov att lägga sig i vad jag äter! I synnerhet då det inte ens är av omtanke utan mer "jag är bäst och kan allt och vet allt - anda". 

Det var också tur för mig att båda inplanerade kalasen landade på samma dag sist och slutligen. Jag hade bävat för att sluta i ett frosseri två dagar, nu räckte en, och jag tycker jag skötte det hur bra som helst egentligen. 

Nej, nu har jag svamlat klart. Sammanfattat: OK matvecka - kan bli bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar