lördag 8 mars 2014

Beslutet taget

Beslutet är taget och glasögonen är beställda. Hade lånat hem två par från affären 10 meter från mitt jobb som jag provade till och från. Det ena paret förkastade jag typ med detsamma medan det andra paret kändes bättre och bättre. Tänkte ändå att jag måste åka lite längre bort för att kolla utbudet för att inte sedan ångra mig. Hade också beställt hem några till låns via internet. Förstås gick det som vanligt. Det lånade paret hängde med på shopping i handväskan och i varje butik (4st) kunde jag konstatera att de i handväskan fortfarande var absolut bäst. Till slut var jag alltså tillbaka 10 meter från mitt jobb och sade "take my money". I alla fall ungefär. 

På onsdag eller torsdag borde mina nya brills vara färdiga, så innan dess får ni alltså ingen bild, sen kanske..  

Efter shoppingen gick vi till ett litet café för mellanmål. Efter det hem och koka ihop sambons önskemat. Jag är ju nuförtiden en ragata vad gäller maten som serveras på vardagarna så nu fick det bli pasta. Med korv. Aja, ätardag var det ju.. Sedan åkte vi iväg på barnkalas till vilket jag pysslade ihop en lämplig blomma till fyraåringen.. När jag en gång höll på spexade jag ihop en extra till 34-års kalaset vi skulle på efter barnkalaset. Puh. Behöver jag säga att jag inte behöver mer bakverk på en hyfsat lång tid framöver? Eller att 34-åringen inte kunde bli att smålé åt mitt lilla påhitt.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar