fredag 7 mars 2014

Blah blah blah

Just då jag började jubla lite över att se små resultat åt rätt håll så börjar kroppen bråka. Gårdagens promenad var sviiintung, hela kroppen gjorde ont och när jag kom hem frös jag som bara vad och mådde lite illa. Illamåendet har idag övergått i magknip. Mår inte direkt jättedåligt, men känner mig lite konstig, så det blir att flytta fram det sista inplanerade träningspasset för veckan. Småsurt, men jag hinner ännu! Det är viktigt att komma ihåg att vila då kroppen säger till.

Maten går okej. Inte lika bra som förra veckan med ändå ok. Små snedsteg här och där. 20 g lakrits i tisdags, en halv bit pannkaka med sylt och grädde på torsdag och en bit vit choklad idag. Inte särskilt farliga snedsteg alltså (men i min dumma hjärna stör det mig lite ändå, fokuserar ändå på alla de gånger jag tackat nej!). Idag väljer jag att fredagsmysa med en hemlagad biff av yttrefile med hemlagad klyftpotatis (skulle ta bild men var för hungrig..) och som kvällsmål tror jag det blir kvarg med bär och lite honung. Chips och choklad, släng er i väggen, för det där är en oslagbar kombo! I alla fall är det vad jag intalar mig själv just nu, för allvarligt, varför ska chokladsuget vara som störst då man mår lite dåligt och behöver möjligast bra mat för att må bättre? Korkade hjärnkontor..

Imorgon infaller i alla fall äta-vad-jag-vill-dag nummer två. Ska bland annat utnyttja det då jag går på barnkalas. (Sön)dagens hjälte, min gudson, blir hela 4 år! Innan kalaset ska jag gå på jakt. Glasögonjakt. Jag ska leta tills jag antingen stupar eller faktiskt hittar det perfekta paret. 


1 kommentar:

  1. Du är optimistisk :P Jag sökte ett ÅR efter mina perfekta bågar ;)

    SvaraRadera