söndag 26 januari 2014

Träningsplan - hur gick det?

Som ni kanske minns lade jag i måndags upp en träningsplan som nu ska jämföras med hur det i verkligheten gick. Jag är faktiskt mer än nöjd, förändringar kommer alltid men i de viktigaste delarna höll planen och min kropp känns som en urvriden trasa. Har bland annat jobbat 7 dagar denna vecka och annars liksom haft något att göra hela tiden, så söndagens soffhäng med en stor skål..... äppelklyftor kommer mycket väl till pass.

Plan:
Måndag: Styrketräning ben och rumpa                                                             
Tisdag: Skrinna
Onsdag: Vila
Torsdag: Styrketräning överkropp
Fredag: Kondition
Lördag: Vila
Söndag: Styrketräning ben

Utförande:

Måndag: Styrketräning ben och rumpa        Enligt plan!
Tisdag: Skrinna 45 min                              Enligt plan!
Onsdag: Styrketräning övre kropp                                             
Torsdag: Vila                                            
Fredag: Styrketräning ben och rumpa         
Lördag: Snowboarding  2h                          
Söndag: Skrinna 30 min                             

Sammandrag: Planen höll två av tre dagar men trots lite omändringar kom alla tre styrkepass med vilket är mitt prio ett. Vidare fick jag inte in något hög-puls konditionspass men istället tre stycken lugnare smygpass. Ni vet sån där träning som sker medan man har fullt upp med att göra något roligt. Jag blir bara mer och mer förtjust i det här med vintersport, tidigare har det varit enbart snowboardingen som fått mitt hjärta att klappa lite hårdare. Samtidigt blev det bara en dag med total vila. Jag är nöjd. Väldigt nöjd. Och har en otrolig träningsvärk i ben och rumpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar