torsdag 30 januari 2014

Hur man förgyller en torsdagsmorgon

Efter att ha vaknat och kunnat konstatera att jag som förutspått mådde avsevärt bättre kunde jag också konstatera att jag under min hårdvila inte framställt någon matlåda tills idag. Lätt bedrövad åkte jag via matbutiken för att shoppa mellanmål och lunch, förberedd på att idag få leva på typ saarioinens leverlåda. Det var knappt att jag kunde hålla inne med mitt glädjetjut då jag såg att också den här landsortshålan har fått sin första salladsbar (övrigt än lunchrestauranger som öppnar så sent). Winner! Fyllde hastigt en låda, som visade sig rymma över 400 gram så det blev..krhm.. lite mycket. Hastigt nappade jag åt mig kvarg och hallon påväg till kassan där jag överöste personalen med beröm. Äntligen, äntligen blir det lite lättare att äta hälsosamt också de dagar då iver till matlådor inte räckt till.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar