torsdag 9 januari 2014

Panik panik!

Julskinkan och nyårsskumppan (bland annat) sitter fortfarande till stor del kvar på kroppen och jag hade missat att nästa inbody-mätning är redan nu på lördag. I övermorgon.

Jag som hade lovat mig själv att förra gången skulle vara absolut sista gången inbodymätningen skulle få ge mej resultat som visar >BMI25. Atttaaans.

Överväger lite att låta bli att äta tills lördagen, men sen igen så har jag lite mera innanför knoppen än så. Fasen vad trött jag blir på alla pulverdieter och fastekurer av alla de slag. ÄT MAT gott folk. God, hälsosam mat i vettiga mängder lagom antal gånger per dag. Så jäkla svårt är det faktiskt inte att man måste "hifistellä" så mycket. Nog rutet..


Nåväl, jag ska i alla fall hålla fast i löftet till mig själv att inte fuska med att göra mätningarna fastän resultaten riskerar peka åt fel håll. Då är det helt enkelt en spark i baken som behövs. Nu blir det superhälsokost och mycket träning tills lördag. Man kan ju trots allt försöka göra det bästa av vad man har. Vem vet, kanske blir jag positivt överraskad också denna gång. Det är trots allt kroppssammansättningen som har större betydelse än vikten (som för övrigt är exakt densamma som vid förra mätningen - i september).




Sedan blir det belöning för hårt slit på lördagkväll då det äntligen är dags för följande tjejmiddag i vårt eget "Halv åtta hos mig". Skratt, god mat, lite rumpskakning och allmän feelis torde stå på menyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar