söndag 5 januari 2014

Bra början

Tycker det skulle lämpa sig att dra till med en "veckan som gått" nu såhär årets första vecka. Är riktigt nöjd med tanke på motionen och att jag varit på resa men käkarna har ju malt så gott som 24/7 så det har trots det resulterat i ett stort fett + på vågen. Typ över 2-3 kg plus sedan före jul. Men det tar vi med ro - nu kan det ju igen gå enbart nedåt. (Intalar mig själv)

Motionen såg i alla fall ut såhär under den gångna veckan.

Måndag: En promenad i Sverige. 3-4 km i extrem blixthalka + några timmar shopping.
Tisdag: En promenad i Sverige igen, men bara 2-3 km också nu i extrem halka trots flera plusgrader.
Onsdag: Vilodag p.g.a intag av alkohol på tisdagkväll. Satt också fast på en färja halva dygnet.
Torsdag: Drog iväg på styrkepass direkt efter hemkomst från båten. Lite på halvenergi på grund av allt överdrivet ätande men skönt var det!
Fredag: 5 km rask promenad då ingen halka störde.
Lördag: 5 km intervaller på löpband.
Söndag: 3 km promenad.

Summa summarum: vad hände? Jag har gått en massa promenader vilket alls inte är likt mig. Jag bytte till och med ett styrkepass mot intervaller när jag väl kom till gymmet. Känner väl helt enkelt att det är cardio och friskluft som behövs nu för att mota bort julgodiset och glöggen..

På tal om julgodis. Vi fick en hel massa men korvade in det i en plastkasse och stuvade upp det högt upp, längst bak i ett svårtillgängligt skåp. Här ska det inte ätas någon choklad bara för att den är lättillgänglig!


Det kunde nämligen konstateras att det i alldeles för många dagar har slunkit ner en massa onödigheter, inte för att man varit godissugen utan bara för att det funnits rakt framför näsan. Nu då det är utom synhåll hålls det lättare kvar i förpackningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar