torsdag 16 januari 2014

Ben som bly och eventuell bloggflytt

Träningskalendern påstår att jag ska konditionsträna idag. 5 km på löpbandet, för ute fryser man ju fast i spåret. Men hur i sjutton det ska gå till då mina ben efter tisdagens pass fortfarande väger som bly vete fåglarna. Träningsvärken gör sig påmind såväl när jag står och går, till och med sitter. Men, 5 km ska betas av om det så går i 5 km/h!'

Så flytten då. Jag funderar lite på att flytta över min blogg till Shapemeup. Redan nu verkar jag ha en hel del bloggtrafik som kommer den vägen och jag gillar tanken på bloggportal inriktad på träning och hälsa. Sen är jag ju fi-fi-fi-finlandssvensk och gillar därför ändelsen .fi men man kan ju inte få allt här i världen. 

Men, för att flytta behöver jag ett användarnamn och ett bloggnamn. Jag vill ha tips på ett rivigt och passande bloggnamn helt enkelt. Tips på det? Give me all you've got! Känns som att "Úpp ur soffan och mot en ny början" börjar vara lite gammalt vid det här laget. Min nya början var ju för snart 3 år sedan!

2 kommentarer:

  1. Det är svårt det där med bloggnamn, kanske nån specifik text som inspirerar dig kunde vara passande?

    Här är några jag hittade via pinterest:

    Succcess trains, failure Complains!
    Go do something that makes you sweat.
    You're only one workout away from a good mood.
    Be healthy be happy

    Som sagt pinterest är fullt av sånt där coolt peppande. :) Men nathaliasliv är ju också bra bloggnamn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Super ideér! Jag som redan nästan gett upp tanken på att flytta bloggen ändå, men nu blev jag sugen igen. Jag är lite tudelad som sagt. Tror nästan jag ska kolla om jag ändå kan göra om denna lite - äsch. jag vet inte :D

      Radera