måndag 20 januari 2014

Min fötter firar veckoslut

Tydligen blidde det bara bilder av mina fötter från det här veckoslutet. Dels i sällskap av mitt nya impulsinköp, träningsbrallorna från KappAhl av alla stället. Förvånade mig i alla fall, de är i mina ögon skitcoola och bekväma. Har flera par älsklingsbyxor men topparna lyser fortfarande med sin frånvaro. Borde ge ett besök till stadium. Hur som helst invegs de då jag på lördagsmorgonen ramlade in i ett folktomt gym. Alltid lika härlig att slippa köa och vänta. Och detta i januari. Var var alla? 



Sedan utsatte jag mina fötter lite kyla och spänning i går. För första gången på flera år gav jag mig ut på is med bett under fötterna. Det var den sämsta isen i mannaminne, knagglig, knölig och gropig. När bilden väl togs var jag tryggt tillbaka på parkeringen, med darrande bambiben, frusna tår och frostbitna tår. Skräckblandad förtjusning och patetiskt skakiga första minuter innan det småningom började lossna. Ska göra ett nytt försök på tisdag är det tänkt men måste innan dess hitta en lite bättre skött isbana. Ja, jag skyller min purdåliga balans på den ännu mer purdåliga banan. Funderade lite på att förhandsboka ambulansen men alla ben verkar vara hela, också utan att ha surrat fast en kudde på baken. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar