måndag 14 april 2014

Veckan som gått - v. 15

Måndag: Vila
Tisdag: Styrka överkropp 70 min
Onsdag: Styrka underkropp 70 min
Torsdag: PW 20 min + jogging 40 min
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Styrka helkropp 75 min + rörlighetsträning 15 min

Totalt: 4 timmar 50 minuter. ~1750 kcal

Ofrivilligt blev det något av en vilovecka. Utförde alla planerade pass och blev verkligen trött efter dem alla. Kvalitet framom kvantitet kan man väl säga. Det var inte meningen att det skulle bli tre vilodagar men fredagens matförgiftning (ännu en lunchrestaurang jag slutar besöka från och med nu) gjorde mig andra planer. På söndag började krafterna återvända så söndagkvällen gick i träningens tecken. 


Det i särklass jobbigaste träningsredskapet i mitt helkroppspass är det som syns ovan. Golvet. Klättrande armpressar. Så jääädra jobbig övning!

Löpturen på torsdag gick också väldigt bra. Sprang 10 minuter mer än vanligt och såg tillbaka till gamla tider. Då jag drömde om att en vacker dag orka springa ett varv runt spånbanan som är ca 1,8 km lång. Sedan hittade jag ett blogginlägg om när jag första gången fixade att hålla mig joggande i hela 5 km och jag var mäkta stolt. Enligt det inlägget höll jag då en medelhastighet på 6,72 km/h. Motsvarande siffra är nu betydligt högre trots att jag går mellan varven. Framsteg nås varje vecka och att se så tydliga resultat sporrar massor! Kanske kommer jag börja gilla löpningen.. kanske.. skulle helt klart vara en fördel med tanke på att jag antagit en utmaning..... 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med framsteg! Det känns så bra när man känner sej starkare och verkligen upplever att träningen ger resultat. Du verkar ha ganska bra upplägg på din träning. Jag är själv mera en "fiilistränings"-typ och improviserar alltid efter humör och omständigheter, vilket har både bra och dåliga sidor. Har funderat mycket på hur jag ska lägga upp min styrketräning. Just nu har jag kört två helkroppspass i veckan. Tycker det där låter ganska bra med ett tvåsplitsprogram och en helkropp. Ska fundera på att ändra lite på mitt eget schema. Har inte riktigt hittat det som känns som det ultimata än. Hoppas du haft en skön påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, utan resultaten hade man aldrig kunnat hålla uppe motivationen! Jag har varit en periodare vad gäller träning. Ibland har jag slaviskt följt någon form av program, men annars har jag också feelistränat. Nu går jag ju efter upplägg min PT gjort och jag gillar verkligen! Resultaten kommer fortare och märks av bättre då man följer något schema tycker jag. 2-split + helkropp passar mig utmärkt! Helkroppspasset är mer inriktat på funktionella kroppsviktsövningar och de andra på tyngre vikter dessutom. Har haft en riktigt skön och avslappnande påsk - hoppas detsamma gäller dig!

      Radera