söndag 27 april 2014

Jag lever nog..

..men nätt och jämt. Har varit lite tystnad här på bloggen men det är bara för att jag haft så himla mycket att göra. Jobbat en massa övertid, kört traktor och plockat en massa stenar är en del av det jag sysselsatt mig med. 


Förståss var en traktorselfie ett måste - annars har det ju inte hänt. Harven som hänger efter är dock bara rekvisita, den får någon annan sköta om. Kände mej också som total nybörjare i traktorn, är en god stund sedan jag senast kört. Men, förutom en husknut som kom onödigt nära så gick det ju hur bra som helst. Kvinnor kan!

Att hacka fram stenar, plocka dem med grep eller för hand och däremellan pulsa i branta uppförsbackar med nyharvad muld är inte helt lätt vill jag lova. Är trött i varje liten muskel jag har i kroppen och förmiddagens gympass känns inte längre som en helt god idé. Totalt är jag väl uppe i sisådär 4 timmar träning idag. Piuh! Dessutom var det extremt varmt för april så jag traskade omkring där mitt ute i ingenstans iklädd gummistövlar, gamla adidasverkkare och sportbh. Och solskydd. Säger ändå hej till ränderna på ryggen. 

Efter en sådan pärs var det fullkomlig vardagslyx att sätta sig i en nystädad grillstuga och avnjuta årets första grillkorv. "-En sån dag - en sån heldag" som Olle i Pistvakt skulle ha sagt.

2 kommentarer:

  1. "Fläkt" vad skoj det är att plöja och harva och allt som hör till traktorn i jordbruket.
    Jobbade som bonn-dräng på somrarna i mycket unga år. Var mellan 13 och 15 år. Bara för att det var roligt. Fick ju lära mig en hel del.
    Nog kan du också lära dig hantera sånt.
    "svalu"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunna och vilja lära sig är två skilda saker. Jag månar om min fritid och går man och lär sig för mycket så kan det plötsligt bli ont om fritid. Så roligt är det inte ;) heh heh

      Radera