tisdag 22 april 2014

Påsk

En härlig påskhelg är förbi. Så underbart så det inte är riktigt klokt! Nu känner jag mig utvilad, träningsvärkig och solbränd. I och för sig också mätt, men jag har inte dåligt samvete alls ( förutom kanske lite för den där supergoda ambrosiakakan som jag inte kunde låta bli att äta sisådär halva kakan av...) Vågen visade dock ett mycket vackert jävla plus, men det hör väl till efter lite kolhydratstinnare helger - det kommer vara borta igen på några dagar! Och som det är värt det.. Välgörande för helg för både kropp och själ!



Till påsken hör det till att spexa lite. Om småbarnen får godis för att påska så får väl jag också!? Eller? Kände att kvasten var lite last season så jag tog dammsugaren helt enkelt. Katten fick inte åka då jag enligt moderna standarder saknade sittplats med fotstöd på dammsugaren (och inte har någon katt heller för den delen).


Mellan varven bakade jag också en ostkaka som såg alldeles jättefin och påskig ut i mina ögon. Enda felet var att den inte var god. Smaklös, dallrig och allmänt trist. Skenet bedrog helt enkelt. 

I "mitt tidigare liv" hade en 4 dagars ledighet bestått av minst två dagar med fest och alkohol. Alkoholen fick ge vika för sömn det här året så det har jag fått desto mer av. När jag inte sovit har jag hunnit med inte mindre än 4 träningspass sedan jag klockade ut från jobbet i torsdags. Inte konstigt att man känner sig pånyttfödd! 

1 kommentar:

  1. Oj vad skönt! Jo, jag plussade också... Men förhoppningsvis så kissar man ut det under veckan sen. :) Vad duktig du har varit som har tränat en massa! Själv har jag varit riktigt lat. :D

    SvaraRadera