onsdag 30 april 2014

Planer

På måndag var planen en helt normal träningsvecka. Igår smulades den planen av krånglande armbågar och byttes ut till konditionsvecka istället. Den planerade vilan fick ge vika för löplust och jag gav mig ut på en kortare länk. 

Efter länken kunde jag dock känna hur också planen angånde konditionsvecka krossades då det tydligen inte räckte med att ha ont i armbågarna. Nu är också vristen överansträngd - igen. 

Den senaste planen är alltså tvångsvila. Fan också. Det här skulle ha varit den tionde veckan i sträck med perfekt följande av träningsprogram, men icke. 


Det jag inte tänker lämna bort är vadträning/stretch, rörlighetsträning och lite coreträning som kan göras på matta. Kanske är det nu det skulle vara dags att ge sig på den där nybörjaryogan (youtube) som jag länge uppmuntrats till av en mailkompis också.. 

4 kommentarer:

  1. Yoga och rörlighetsträning understödes! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger check för rörligheten men få se hur det blir med yogan.. Är lite tvivlande :D

      Radera
  2. Men sjukt bra jobbat med träningen ändå! Ibland behöver man lyssna på kroppen och låta den ta igen sej. Tummen upp för rörlighetsträning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thänks :) Visst är det så, men roligt är det icke. Inte för det, det är nog rätt skönt att ha lov att vara lat, men samtidigt spritter det i benen. I alla fall i höger som är frisk :D haha

      Radera