måndag 21 april 2014

Annandagslänk

De senaste måndagarna har gått i vilans tecken men nu tyckte jag det var dags att sätta fart på påskäggen. Drog iväg på "långlänk", totalt 9 km då jag genade lite. Länken gick på landet, genom skog, mark och golfbanor. Min lilla miss i planeringen var att jag behövt ha med vatten. Mycket vatten. Det var så otroligt varmt!


När jag sprang över golfbanorna märkte jag att golfbanorna var rätt välbefolkade (syns inte på bilderna dock) trots att det är påskhelg så jag var nog lite rädd för att få någon golfboll i planeten. Den närmaste landade dock ett tiotal meter in i skogen. Här blev också solen så stark så jag blev tvungen att slita av mig jackan. Tänk det - jogga i ärmlöst linne redan i april!


Efter ungefär halva rutten och en riktigt jävlig backe som tog över 5 minuter att övervinna var jag heeelt slut. Det blev inte lättare av mina fripassagerare på axlarna. På ena axeln hörde jag Vickis röst som manade mig att fortsätta "- Kom igen, du orkar nog, och spänn magen". På den andra axeln satt Jeffi och klagade på att jag igen glömt solskyddet. "- Minst SPF 30 i ansiktet! Du kommer få rynkor i förtid...". Väl hemma kan jag konstatera att båda mina inbillade röster (förstår ni nu hur stark solen var!?) hade rätt. 1. jag orkade 2. ansiktet svider av solbrännan men på axlarna hann det i alla fall inte bita! 

4 kommentarer:

  1. Antar att du kommer ihåg solskyddet i fortsättningen? ;) Vårsolen är inte att leka med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bra vara jo, läpparna svider nog såpass mycket idag än :D

      Radera
  2. Haha, I knew it! Du kan nog du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men sjutton nog var det tungt! Tänkte ge upp en miljon gånger men koncentrerade mig istället på att försöka andas och spänna magen ;). Andningen bara ven och visslade innan jag var uppe för backhelvetet! Aldrig mer, springer jag samma rutt fler gånger så far jag åt andra hållet! Basta :D

      Radera