måndag 3 februari 2014

Veckan som gick

Hipp och hej. Efter sedvanlig helg-bloggtystnad är jag tillbaka igen. Tänkte börja veckan med att käckt kolla hur den föregående gick. Träningsplanen som fanns såg ut såhär: 

Måndag: Styrketräning överkropp
Tisdag: Styrketräning ben och rumpa
Onsdag: vila 
Torsdag: Kondition
Fredag: Styrketräning överkropp
Lördag: Snowboarding 4h 
Söndag: Vila

 Den verkliga versionen blev att se ut såhär: 

Måndag: Styrketräning överkropp
Tisdag: Styrketräning ben och rumpa
Onsdag: vila 
Torsdag: Kondition
Fredag: Styrketräning överkropp
Lördag: Snowboarding 4h 
Söndag: Vila 

Nämen se, är det inte en exakt kopia. Jajjamän, för en gångs skull gick planen att hålla till 100 %. Fina styrkepass, PB, promenader i isande kyla, snowboarding i maffig, skittung nysnö. Jag har hittat nya muskler jag inte hade en aning om att jag hade. Vidare tror jag att jag för första veckan på länge klockade lite viktnedgång också. Har stått stilla i vikt såå länge, men har väl heller inte varit duktigheten själv direkt, i alla fall inte matmässigt. Jag kan och får inte heller hålla fokus på viktnedgång just nu förrän jag kollat upp mina blodvärden och blodtryck hos läkaren, har varit lite problem på den fronten. Innan jag vet att allt är ok är viktstabilitet mitt mål för en tid framåt. Om vikten trallar ner lite av sig själv så må den göra det men jag satsar på att äta rikligt att bra mat och ta hand om min kropp. Dock, ska jag verkligen göra ett försök nu för att hålla brödluckan stängd för snask och onyttigheter. Viktstabilitet eller inte så behöver jag inte mer socker. 

Vad annat har jag hunnit med då? Jag har sett på då det fällts lite träd, jag har druckit kaffe på en snöig åker, jag har lekt snowboardlärare, stickat så jag har skavsår på fingrarna och i samma veva inlett skapandet av ännu en förtjusande amigurumi. En favorit i repris helt enkelt, älskade resultatet av den förra kaninen jag fixade. Utöver det har jag ätit, umgåtts med vänner och familj och bara degat på soffan. Skönt att vila ut.

Amigurumi-Kanin från sommaren 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar