fredag 21 februari 2014

Celsius - inget för mig



Efter att en massa träningsbloggar har höjt Celsius energidrycker till skyarna så såg jag till att samla på mig några burkar i olika färger då jag var till Sverige över nyår. Sedan dess har jag ömsom snålat och glömt bort burkarna. Tre stycken har jag nu sörplat i mig. Den första var i Januari i samband med träning. Jag blev stinn och bubblig och ville mest bara rapa mitt i marklyften. Den andra burken drack jag på jobbet, liksom även nummer 3. Nu kommer jag inte ihåg hur jag mådde efter burk nummer två men nu den tredje gången blev jag i alla fall mest illamående och stirrig. Mådde inte alls bra och tror det kan bero på koffeinkänslighet. Jag dricker kaffe/koffein rätt sällan normalt ( En halv till en mugg de dagar jag dricker kaffe, och det är kanske 4-5 dagar per vecka ). Snål som jag är kommer jag ännu prova dricka en av mina återstående burkar, men om illamåendet då dyker upp igen så åker den sista ner i diskhon. Inte var de jag smakat på särskilt goda heller, konstämnen och sötningsmedel i en tamare version av Coca cola och Jaffa. När mina burkar tagit slut kommer jag fortsätta föredra vatten och någon enstaka Coca Cola zero. Och det där med att dricka något för att bränna kalorier..*host* BS...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar