måndag 3 februari 2014

Träningsplan v. 6 - nej nej nej!

Jag hade redan skrivit in en träningsplan men efter ett samtal med min läkare fick jag stryka alltihop. På torsdagen ska jag undersökas och prover ska tas, så och fram tills dess gör jag troligen klokast i att undvika extra ansträngande motion. Det som ligger kvar i schemat är promenader. Surt men nödvändigt, hälsan är inte att leka med. 

Också imorse drabbades jag av en yrselattack, och det är inte direkt kul. Jag vet inte om det gör någon skillnad om jag tränar eller inte, men jag känner att jag inte har någon lust att riskera svimma under bänkpressen eller liknande. Jag väljer att lyssna till kroppen och ta en paus från styrketräningen tills jag vet vad orsaken är till att jag mår som jag gör. Hejdå gymmet, kommer sakna dig men vi ses förhoppningsvis i slutet av veckan igen. 

2 kommentarer:

  1. Hjälp vad händer? Yrselattacker låter inge vidare...

    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Ja du, det är det jag inte riktigt vet. Plötsligt har mitt blodtryck blivit onödigt lågt vilket antagligen är det som gör att jag emellan mår illa, blir yr eller ser suddigt. Obehagligt och irriterande och bör undersökas vidare en smula..

      Radera