måndag 3 februari 2014

Ett steg..

.. högre upp i karriären kom jag idag. Mitt arbetsbord byttes ut så det gamla L-bordet åkte ut och in kom ett nytt, rakt, ljust och fräscht bord som är justerbart.

Oh underbara, nu hoppas jag slippa allt vad nack- och ryggvärk heter i och med att jag kommer kunna byta arbetsställning med jämna, eller ojämna mellanrum. Så härligt med lite glädjeämnen i den annars rätt gråa måndagen.

För att förgylla måndagen ytterligare handlade jag en ny blomma åt mig. Man kan ju faktiskt också köpa blommor åt sig själv ibland. Det var ett rent impulsinköp, den bara skrek efter mig då jag gick förbi blomaffärens skyltfönster. Jag gillar orkideér en smula (Läs: massor) men plötsligt har alla nästan samma färg så denna blir en fin färgklick i köksfönstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar