måndag 2 juni 2014

Veckan som gått - träning v. 22

Måndag: Vila
Tisdag: Vila / Massage
Onsdag: Shopping ~10 timmar
Torsdag: Vila
Fredag: Promenad 45 min
Lördag: Shopping 2 timmar
Söndag: Cykling 17 km, 1 timme 15 minuter

Shit vad lat hon varit, tänker ni nu. Jag nickar och säger "javisst, men det var - typ - meningen". Idag (måndag) kör en ny period med nytt träningsprogram igång igen, men innan dess fick jag en återhämtningsvecka då jag i pricip fick träna vad jag ville, om jag ville. Samtidigt hade jag en jädra massa att göra. Shopping inte en träningsform? Jodå - när jag shoppar är det nog det. Vi (jag och mamsen) gick allvarligt konstant i i alla fall 8 av 10 timmar och som bevis fick jag ont i benhinnorna. Hade sett fram emot en löptur på torsdag men risken för inflammationer och "såinihelveteontibenhinnorna" fick mig att avstå. Istället bad jag (läs: gnällde tills han gav upp) min sambo att cykla med mig till mina föräldrar på söndagen. 17 km krokig och krånglig sandväg. Utmärkt återhämtningsaktivitet i nya kläder och perfekt cykeltemperaur. Det var ganska underbart faktiskt. När jag funderade på att också cykla samma väg hem tillbaka fick jag dock under bestämda former ge efter för sambons önskan om bilskjuts (skjutsen hem var överenskommen redan innan jag fick honom att cykla mot målet..) men det var nog lika så bra. Sadelstolen på jobbet är alldeles tillräckligt obekväm redan som det är.. 



Shortsen ligger ännu i skåpet och väntar på ännu varmare dagar, men tröjan kom till användning. Har letat efter en löp/cykeltröja i evigheter. Finally found one!

Och ja - det blev shopping två dagar och nej jag är inte gjord av pengar. På lördag gick jag bara nuts i Punnitse&Säästä och köpte utöver det en hallmatta. Annars var jag enbart smakråd. Punnitse&Säästä är ju bara för bra förresten. Blev en påse lördagsgodis i form av nötter och torkad frukt (jaja - lite chokladöverdrag var det väl också..), kokosflingor för framtida kockerier och vaniljpulver.  Kändes som en förbättring mot mycket av den värdelösa mat jag ätit under veckan. Utan träning verkar jag ha svårt att komma ihåg att äta nyttigt.



Behöver jag säga att jag nu ser fram emot ett tufft träningspass i gymmet. Coming up, om bara några timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar