torsdag 26 juni 2014

Passa löppasset? Nejdå

Såväl träningsmotivation som löplust var som bortblåsta igår. Det var egenligen meningen att jag skulle ha haft vilodag, men eftersom jag idag (torsdag) ska göra ett försök att få gå och ge blod så tvingades jag skuffa fram vilodagen med 24 timmar. Med långa tänder drog jag fram compeed-plåstren och tejpade för mina gamla blåsor som tydligen vägrar läka ihop helt om jag fortsätter springa utan tåplåster. Ovanpå dem mina sprillans kompressionssockor, lite andra kläder och iväg. 


Jag hade ett nytt löppass med 35 minuters jogging, till skillnad från tidigare 10 + 20 min. Jag bestämde redan då jag startat att jag nog måste springa någon annan rutt än normalt. Varför? 

1. Omväxling
2. Skulle jag springa samma som normalt så skulle jag vilja börja gå efter 10 minuter som jag är van.
3. Eftersom 35 minuter är rätt länge ändå så går tiden fortare om man kan springa och glutta in lite på andras gårdar, spana på hus osv.
4. Jag vill hålla mig till en rutt där jag hela tiden hade nära till bekanta eller till allmänna utrymmen då jag inte till 100% litade på att löparmagen skulle hållas väck. 
5. Jag ville springa där det finns folk, helt enkelt för att man ju inte slutar springa så länge någon kan se att man ger upp.. Den som känner igen sig nu kan säga hepp.. 


Den nya rutten gick riktigt bra fastän största delen var på asfalt. Tyvärr missberäknade jag sträckan lite så det slutade med att jag sista 10 minuter gick i ziczac genom "skogen" på olika stigar, för att fördriva tid. Det såg ju lite roligt ut på kartan som min GPS ritar upp. En stor fin rund rutt runtom stan som avslutades med ett trådnystan just innan stopp. Och jo, jag vet hur man tar en skärmdump, men jag vill behålla såpass mycket anonymitet att jag inte avslöjar exakt hemadress..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar