tisdag 10 juni 2014

En ny vecka

Eftersom nystarter endast kan ske på måndagar (not!) så föll det sig lämpligt att efter sjukvilan ge sig iväg till gymmet. Ännu ett nytt träningspass drogs igenom och sviterna av det känns av idag. Under tiden i gymmet kändes det rätt... lätt? Klart övningarna i sig var tunga men det här passet saknar pulshöjande övningar, som min kära PT älskar att plåga mig med. Det gjorde hur som helst att passet kändes lättare att ta sig igenom - men om man ens lite får se träningsvärk som ett tecken på att man gjort något rätt så var nog passet hur bra som helst. Jag är så störtförtjust i att slippa räkna längre än till 10 för det första. Alternativt kändes det lätt för att jag samtidigt såg Vicki träna för fullt omkring mig. Jag fasar för dagen då hon tycker att också jag ska göra burpees med en jädra bosuboll, de jag gör nu är alldeles tillräckligt jobbiga. Med andra ord såg jag hela tiden bevis på att mitt pass kunnat vara betydligt mycket värre, men vissa gör ju det med den äran.. Det var trevligt då det var ett nytt pass att ha henne till hands om det varit något, samtidigt som det var motiverande att se hur lätt det kan se ut för de som kan och orkar lite mer än lilla jag. Och så småpratet lite i pauserna förståss, något jag inte är bortskämd med eftersom jag allt som oftast tränar ensam. 

Efter passet kom jag hem och var vrålhungrig. Klockan var väl runt 19 när jag slängde ihop kyckling. Ni vet hur jag sagt att upplägget sällan blir sådär restaurangsnyggt. Det blev det inte nu heller - men det var ju i alla fall pråligt under tillagningsskedet. Kyckling stekt i kokosolja passar utmärkt ihop med ananas. En favorit. Två timmar senare snurrade jag ännu ihop en smoothie på kvarg för att få dagens näringsintag under kontroll. Sen sov jag, mätt och belåten, med en massa bra mat utan socker i magen och en kropp som redan började känna av träningsvärk. Det blev den första riktigt ordentliga natten sömn på en dryg vecka. Vilken underbar känsla att vakna på morgonen och känna sig utvilad och pigg.  


Jag vågar inte högt säga att jag hoppas på en bra vecka, men nog på en bättre vecka. "Hoppas", inte "förväntar mig". Hur som helst så är motivationen hög, men kalendern är också fullpackad med en massa annat skoj. Planerade in träningen i veckan och det ser väl riktigt fint ut. Blir mjukstart med "bara" de pass som ingår i mitt träningsprogram men det är betydligt mycket mer träning än de senaste veckorna. Snälla vänner, håll tummarna nu för att planen håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar