måndag 23 juni 2014

Veckan som gått - träning v. 25

Måndag: Styrketräning helkropp 80 min
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: PW 30 min + Jogging 30 min
Lördag: PW 25 min + Jogging 20 min + core 10 min + rörlighet 10 min. Totalt 65 min
Söndag: Styrketräning helkropp 75 min

Totalt: 4 timmar, 40 minuter


Minst sagt tyst i gymmet under midsommarveckan.

Igen en gång kan man prata om planer som inte håller. Med undantag för onsdagen som var fylld med en hel massa program från morgon till kväll hade jag en ganska lugn vecka. Tanken var att breda ut träningen jämt och fint över hela veckan. Sedan blev jag krasslig på tisdag. På onsdag mådde jag igen finfint men hade inga möjligheter att hinna klämma in träning. På torsdag började magen igen göra sig påmind och jag var däckad hela dagen.

När fredagen närmade sig och det vankades midsommar så tänkte jag att jag ville grunda med en joggingtur i alla fall, så att maten skulle smaka lite, lite bättre på fredagskvällen. Därmed ställde jag klockan redan till 7.30. Jag ska inte sticka under stol med att det smakade trä att kravla sig ur sängen och ge sig ut på länk vid den tiden en ledig dag, men det var väldigt skönt att nyduschad och med spaghettiben infinna sig på orten för kommande midsommarfirande kl. 11. Alkoholintaget blev inte det sedvanliga för en midsommarafton, två vinglas räckte för min del. På lördagmorgon vaknade jag pigg och kry och kände envisheten krypa på - kanske skulle jag trots allt hinna med alla veckans pass?

Jag drog med min mamma till Ekenäs där jag igen snörde på länktossorna, planerade ut lämplig rutt där jag kunde gå tillsammans med henne i början av länken och så själv ta en omväg för att kunna jogga och sedan springa fast henne igen mot slutet. Sådant stöd betyder mycket! Fördröjda blev vi dock med 15 minuter av en hagelskur som började just då vi kom ut så vi snällt fick vända om igen och vänta i trapphuset. Jädra skitväder på midsommar..

Sedan blev det hastigt söndag då jag hann dra av det sista gympasset också. Sist och slutligen blev det en finfin träningsvecka och jag är nöjdare än någonsin. Det såg inte särskilt lovande ut och jag hade inte trott att jag skulle känna mig träningsmotiverad mitt i midsommarfirandet, men det gick ju att kombinera hur bra som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar