onsdag 25 juni 2014

Sluta slarva med maten, kvinna!

Det måste bli ett slut på den här dåliga kosten jag fått i mig sedan en tid tillbaka. Magen har varit i så gott som konstant uppror de senaste veckorna och igår fick jag bekräftat att orsaken stavas IBS. IBS och dåliga kolhydrater går inte ihop, så det ger mig ännu en orsak att hålla mig till min "typ LCHP-kost". 

Från och med idag lovar jag dyrt och heligt att undvika sötebröd, vete, råg, baljväxter mm. mm i alla fall i vardagen. Jag vill må bra igen, så bra det går, och nu vill jag experimentera fram exakt hur bra jag kan må genom att följa en vettig diet. 

Det skulle ju inte skada om det sku ta midsommarhelgens pluskilo med sig på vägen också.. Känner mig inte alls beredd för bikinisäsong nu, så mig passar det kalla vädret finfint. I alla fall ytterligare två veckor framöver..  

Fick höra en vits av en kund idag. Han varnade mig innan för att det var världens sämsta vits. Bara därför känner jag att jag måste få dela med mig (den är alltså verkligen superdålig, vilket i min värld gör den svinrolig) : 


En man besökte läkare för att han i vänster öra hade en banan, 
i höger öra en gurka och i näsan en citron.

- Snälla doktorn, vad är det för fel på mig?
- Få se nu, ja, det ser ut som ett klart fall av felaktiga matvanor.


*Fniss, fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar