måndag 30 juni 2014

Veckan som gått - träning v. 26

Måndag: Vila
Tisdag: Styrketräning helkropp 75 min
Onsdag: PW 25 min + Jogging 35 min = 60 min
Torsdag: Vila (blodgivning)
Fredag: Styrketräning helkropp 75 min
Lördag: Vila
Söndag: Jogging 20 min + promenad 25 min + core 10 min = 55 min

Totalt: 4 timmar, 25 minuter

Inte heller denna vecka fick jag in mer träning än den som fanns i planen, men det har ändå varit en riktigt bra träningsvecka. Bland annat lyckades jag öka rejält i vissa styrekövningar och också ta bort gå-intervallen i mitt ena joggingpass så att jag nu håller mig till joggingen längre tid i sträck. Omväxling förnöjer. 

På tal om omväxling (såg ni åsnebryggan) så fick jag lite miljöombyte i helgen då vi gav oss ut i skärgården en sväng. Bara för ett dygn, men oj vad ett dygns lugn och frid gör gott för själen. Känns som att batterierna, som var så gott som urladdade på fredag, igen är ganska nära 100% trots att det är måndag. 




Eftersom det var ett så naturskönt ställe fick jag feeling och tackade mitt förutseende för att jag fått med mig löpdoijorna och sportbh:n och gav mig ut på länk på söndag innan vi skulle åka hem. Bör dessutom påpekas att bilderna ovan togs på lördag, på söndag duggregnade det hela dagen. Ännu för ett år sedan hade det nog inte hänt att jag gett mig iväg och jogga istället för att ligga i soffan och snarvla med kompisarna. I synnerhet inte en ledig dag mitt ute i ingenstans, fastän det egentligen  är där det är som skönast att springa. Min belåtenhet visste inga gränser när jag sedan ännu plankat klart och ställde mig i källarbastun med handfaten. Ibland är lugnet en mycket större lyx än dagens bekvämligheter som rinnande vatten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar