måndag 16 juni 2014

Veckan som gått - träning v. 23

Måndag: styrketräning helkropp 1 timme 25 min
Tisdag: vila
Onsdag: PW 25 min, jogging 20 min + core- och rörlighetsträning 20 min. Totalt 1 timme 10 min
Torsdag: vila
Fredag: styrketräning helkropp 1 timme 30 minuter
Lördag: vila
Söndag: PW 30 min + jogging 30 min. 

Totalt: 5 timmar, 5 minuter

Efter flera dåliga träningsveckor är jag väldigt nöjd  med den här. På torsdag var det väl meningen att vilan skulle vara aktiv, men av olika orsaker blev det inte så. Det var ändå väldigt skönt att ha flera ordentliga vilodagar eftersom styrkepassen är helt nya för mig och kroppen därmed är ovan vilket i sin tur betyder rejäl träningsvärk. En lapp i en topp gav mig till exempel rejäla problem då den envisades med att stå rakt upp i nacken och det gjorde så jädrans ont i armarna att komma åt den..

Känns skönt att vara tillbaka i en normal träningsrutin igen men för att lugna oroliga själar efter föregående inlägg där jag pratade om att börja gilla löpningen - under söndagens pass ångrade jag mig igen. Skyller dock främst på att terrängen är så mycket värre där jag sprang den rundan än vad jag är van med i hemknutarna..

Det allra bästa med att träningen är tillbaka på schemat är att också maten blir så mycket bättre då. Har dessutom en enorm experimentlust igen och köpte lite nya råvaror på veckoslutets tävling. Mer om det coming up..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar