onsdag 25 juni 2014

En bildhög från föregående vecka



För att bloggen ska komma ur sin torka. Ett fullständigt onödigt kollage med bilder från förra veckan. 

Som nämnts köpte jag lite produkter från Cocovi i samband med crossfit-tävlingarna. Bland annat kom jag hem med Chia-frön. Den första gelen jag gjorde blev alldeles för stampig då jag missberäknade hur mycket vatten de små rackarna kan absorbera, men det gick ändå att äta tillsammans med kvarg-yoghurtblandning och färsk frukt. En liten klick mixades också ner i Smoothien jag gjorde en annan dag. Jag hade aldrig trott att jag skulle bli en sådan där smoothieälskare, men plötsligt hitttar jag mig själv i köket, var och varannan dag med en stavmixer i handen. Gott och lättkonsumerat. 

Men, än har jag inte hittat något riktigt lyckat sätt att tillreda chia-fröna. Eftersom jag vet att här bland läsarna finns personer med betydligt mycket bättre kunskap i det än jag så ser jag fram emot goda recept i kommentarsfältet nedan. Tack på förhand! ;) 

Lyxen i vardagen kom bland annat av ett efterlängtat besök i frisörsalongen. Ut ur Kronans fräscha salong kom jag lite blondare, med okluvna toppar och ett moln av väldoft omkring mig. Från frissan hann jag som snabbast hem en sväng innan jag drog iväg på styrelsesupé till en lokal restaurang. Underbart vackra upplägg och till största del lyckad mat. Tyvärr föll varmrätten, och då i synnerhet såsen, inte mig i smaken.

Sist men inte minst. Kokos. Kokos. Jag har blivit störtförälskad i kokos (med undantag för kokosvatten). Kokosflingor återfinns på mina smoothien, i mina smoothien. I stekpannan huserar kokosolja, liksom i vissa bakverk. Raw-barer med smak av kokos. Proteinbarer med kokos. Kokos, kokos.. Köpte till och med ett helt naturligt Schampoo från Delitukku som doftar kokos. Nämnde jag att jag tidigare ogillade kokos i samtliga former - även doften? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar