måndag 23 juni 2014

Midsommar

Midsommar för min del var lugn och i goda vänners och familjs sällskap. En gul regnrock från -78 var dagsoutfiten, för midsommarstången skulle upp om det så regnade småspik. Vilket det i princip gjorde från det att vi började tills dessa att vi var klara.. Väl under tak inne i grillstugan började solen förståss skina. Strunt i det, midsommarstången kom upp och var i mitt tycke till och med riktigt fin! 



Mellan varven snodde jag ihop en krans till granntösen och fäste några blommor i hårspänne-format i min egen kalufs. Småtjejerna ska ju ha blommor i håret.. Efterrätten, som blev en succe syns på bilden längst ner i hörnet. Citron-Apelsin sorbet med en hög färggrann frukt, toppat med en skvätt jordgubbscider.

Lite mölkkyspel och frisk luft, god mat och umgänge. Sedan var jag så trött så jag somnade som ett litet barn i mitt gamla rosa rum. Utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar