torsdag 2 maj 2013

Gårdagens happening

Nu börjar jag igen bli biten av känlsan man får av att springa ute. Nu menar jag då inte den molande träningsvärken i benen, eller de täppta gångarna i hela ansiktet pga allergin, utan känslan av rejäl friskluftsförgiftning. Har sovit som en stock och vaknat klockan fem, pigg som en mört. Vadan denna friskluftsförgiftning?

Som den bondunge jag är sprang jag omkring längs diverse skogsvägar och samlade in plogkäppar. Tror faktiskt jag gjorde rekord i hur långt jag någonsin sprungit på en dag, så jag är nöjd. Till och med benhinnorna är nöjda faktiskt. Sen, då blåsorna på mina händer (av att vrida och dra i en del käppar som satt fast onödigt bra) blivit lite för massiva, var det min tur att hoppa bakom ratten i traktorn istället.


Bra gick det, trots att det var många år sedan sist. Jag tänkte faktiskt fyra av en bild på mig själv också men någon gräns får det ändå vara. Jag kan måla upp en mental bild istället: Efter de första 6 km i sol och ganska hård vind så var jag minst lika röd i ansiktet som min übersnygga knallröda volvokeps. Nämnde jag det där med bondunge redan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar