måndag 29 april 2013

Dagens benpass..

.. var en höjdare. Det var länge sedan jag körde såhär mycket ben och rumpa och det känns redan.

Efter uppvärmningen var Smith-maskinen min bästa vän. Lätta vikter, många set. Svetten rann och det brände i skinkor och lår - allt som det ska med andra ord!

Vila innan sista SS med plutt-vikter. 

Körde SS (SuperSet = två övningar som belastar liknande muskelgrupper efter varann utan vila). 10*squat, 10*utfall per ben.

Set 1: bara stången
Set 2: stången +20 kg
Set 3: stången +10 kg
Set 4: stången +10 kg
Set 5: stången + 5 kg
Set 6: stången + 5 kg

Totalt blev det alltså som tänkt 60 squats och 120 utfall. Så lite "armuppdragningar" mot stången i Smithen, 10 minuter löpning i lite lutning och en planka. 488 kcal, 1 timme och 5 minuter. Godkänt!

Bestämde mig också idag för att öga mängden mat jag äter per dag. Jag känner att jag inte längre har så bråttom med att tappa mer vikt att det är värt besväret med att räkna en massa. Ökade därför budgeten med 200 kcal per dag. Känns bra, men det gör också att mer vikt (bokstavligen) läggs vid träningen. Nu ska det brännas!

Pratade om mitt favoritlinne tidigare idag, och det gjorde sitt även det här passet. Då man har en spegel framför och tycker det börjar bli för jobbigt - visst peppar det lite att de texten "Just do it." varje gång man höjer blicken mot spegeln!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar