torsdag 16 maj 2013

Lite fagrare än förr

Hangöbesök har nuförtiden börjat betyda att man kommer hem snäppet (minst sju!) fagrare än vid avfärd.. Senast var det ansiktsbehandling och nu skulle jag mest shoppa lite nytt smink. Jag blev också sminkad av Jeffi för att lära mig hur jag ska använda de nyinköpta sminkgrejerna. Det här med smink är liksom inte riktigt  min avdelning så jag är tacksam till alla som bidrar till att göra mig lite vacker. Samtidigt blir jag irriterad på att det ser så otroligt lätt ut för dem som kan, jag kan garantera att kajalen inte sitter lika jämnt då jag försökt själv. Nu inser jag ju nog att jag borde ha tagit en bild på min finsminkade nuna och ärligt talat så försökte jag, men alla dagar samarbetar ju inte fotogenerna. Eller ljuset. Eller stämningen.. ja, ni fattar vart jag försöker komma här.


Med mig hem från Sportia fick jag ett par mjukisbyxor och ett par skapliga, stadiga handskar. Man får så manliga valkar av alla hantlar och stänger så man måste ju ha handskar. Eller så är det för att få bättre grepp och inte ha händer som svider flera timmar efter ett ordentligt gympass. Välj själv ;)


Här känner jag att jag vill inflika att solen lyser på mina fingrar - riktigt sådär blek är jag ändå inte! :D

Mitt i shoppingen behövde jag tanka så jag besökte ett café och hinkade in en supergod kycklingsallad, i en omgivning som kunde ha varit ett vykort. Hangö visade sig överhuvudtaget från sin bästa sida idag! Om man bortser från alla enkelriktade, krångliga och korkade trafiklösningar. Där har de minsann inte tänkt en tanke på stackars borttappade "turister"!







2 kommentarer:

  1. Visst var salladen smarrig. Hade gärna joinat om jag hade haft mer tid. Men kanske nästa gång? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nästa gång sen :) Det är nog värt ett nytt besök!

      Radera