söndag 19 maj 2013

Favorit i repris

Nu har det verkligen börjat vara härligt att jogga. Mitt självförtroende steg så då jag övervann 5 km sträcket i måndags, och det är en sträcka jag är bekväm med. Jag är för tillfället nöjd med 5 km och vill stanna där en tid och bygga upp farten lite istället innan jag ökar distansen. Idag gick det redan lite fortare, 0,2 km/h snabbare, men på en annan rutt med många och långa uppförsbackar. Tyvärr han jag bara hem och hann titta på pulsklockans mätning innan den fick något fel. Allt blev svart och träningen sparades inte :( Som tur fick jag liv i klockan igen då jag lade fast den i laddaren men det är trist att jag inte har kvar siffrorna inför nästa pass (tisdag?) att jämföra med. Jag får helt enkelt lita till mitt minne.



Missförstå mig rätt, farten var inte något att skryta med nu heller, men den var bättre och nu då jag vet att jag   verkligen klarar 5 km utan att bli särskilt trött så vågar jag höja takten efter hand. Glad tjej, här hej!

Imorgon ska jag på Inbody-mätning. Jag är rätt nervös faktiskt för jag har under två senaste veckorna gjort bioimpedans-mätning två gånger på olika ställen (kurs och mässa) och i de mätningarna har fettprocenten kastat med 10 procentenheter! Detta förstår ju vem som helst att inte kan stämma. Någondera, och jag är rätt övertygad om att det är den högre siffran, är helt åt skogen. Men, det får morgondagen utvisa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar