torsdag 9 maj 2013

Vad gör du i gymmet?

I ett tidigare inlägg skrev jag om gymmet med hundratals (nästan) tv-skärmar. Alla de skärmarna fick mig bara att fundera på varför folk kommer till gymmet.

Senast jag tränade började jag faktiskt titta på folk i min omgivning. Där fanns män som stönade, blötte ner golvet med svett, och lastade på vikt efter vikt efter vikt.
Sedan fanns det kvinnor. En gick på löpbandet, tuggade tuggummi och petade på sin iPhone. På en crosstrainer stod en kvinna och bläddrade i en tidning. Mitt i tuggummituggandet och tidningsläsandet pratade de turvist i telefonerna också.

Det är ganska intressant hur olika mentaliteten kring att träna är. Jag tror att många kvinnor går till gymmet bara för att kunna säga att de varit dit. Män däremot ids inte ta sig till ett gym om det inte är för att svetten ska lacka.

För en tid sedan såg jag en video på youtube som visade att flera tänkt lika som jag. Lite småkul. Enjoy:




Missförstå mig rätt, det här var naturligtvis inte alla kvinnorna i gymmet. Bara de som föll in i stereotypen som faktiskt finns. Undantag bekräftar regler och såklart finns det många kvinnor som tar i så att karlarna blir imponerade och skäms. Och naturligtvis finns det män som latar sig i gymmet. Men en ganska vanlig bild är tyvärr den som jag beskrev högst upp. Skärpning kvinnor, vi ska också ta i så vi svettas och suckar. Gymmet är inte en plats att sitta och se söt ut på, det kan vi göra de timmarna på dygnet vi inte tränar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar