onsdag 29 maj 2013

Motvind i hela landet..

Vilodag var det tänkt idag, med lugn cykling..

Lätt och lagom att cykla lätt i en sjuhelsikes motvind? Icke. Men det är kul med vänner som bor på lagom avstånd för cykling eller promenad. Det är liksom roligare då man har ett mål att ta sig till, även om hemvägen alltid känns lite, lite jobbigare.

"Lugn" cykling i 8 km gav plötslig 277 brända kalorier och jag kan ju inte säga att jag klagar. Till på det blev det "intervallträning" i lekparken då jag lekte nata med en treåring och armträning då jag slungade honom till höger och vänster. Vardagsmotion då den är som bäst :)



Testar nu att klara mig utan allergimedicin men lite börjar det nog kännas av nu efter en vecka. Flåset är inte riktigt vad det borde vara, men tills vidare känner jag att det är värt det då jag inte samlar på mig lika mycket vätska och inte heller har tusen utslag på armarna. Experimentet fortsätter.

Imorgon är det dags för gym igen, denna gång med sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar