fredag 3 maj 2013

Nervös?

Det finns bra dagar och det finns sämre dagar. Idag känner jag mig ledsen och irriterad på det mesta fastän jag borde vara superglad och nervös inför morgondagen.

Nåväl, nervös inför morgondagen är jag nog minsann, har inte hunnit med något av det jag hade tänkt. Det var att göra med att jag hann göra klart alla hemuppgifter igårkväll och inte har jag hunnit läsa så mycket som jag hade velat.

Sen hade jag ju också ett viktmål då, som for åt helt fel håll trots att jag skött mig så gott jag kunnat. Vågen visar obarhärtigt plus och kortisonet får mej att både se ut och känna mig svullen. Så visst, det känns ju jättekul att med sådan kroppskänsla gå och sätta sig på fitnesskurs.

Så nervös? Inte det minsta liksom...

Men om jag låter min gamla, inre negativa personlighet komma ut en sväng så kan jag förvänta mej det värsta, så kanske jag sedan blir positivt överraskad.

Som ni märker, inte ens en dålig dag orkar den negativa sidan ta över till hundra procent. Fortsätter alltså att leva i hoppet om mirakel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar