måndag 12 maj 2014

Veckan som gått - v. 19

Måndag: Yoga 40 min
Tisdag: Styrka underkropp 1,5h
Onsdag: Vila
Torsdag: Styrka överkropp 1,5h
Fredag: Promenad i Sthlm
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Totalt: Träning 3,5h + promenader under resan

Japp, japp så såg den senaste träningsveckan ut. Inte särskilt imponerande men den liknar ändå planen jag hade för veckan. För att jämna ut för utebliven träning på grund av skadan i foten bestämde jag mig för perfekt matvecka fram tills avfärden på torsdag och det höll jag faktiskt till punkt och pricka. Viktmässigt var jag ner nästan till mitt "all time low" också. Fyra inte-så-perfekta matdagar följde men gav ändå uppgång bara på 0,8 kg. Egentligen gick kryssningen bra utan så stora utsvävningar, några få drinkar, lite godis och ett par efterrätter. Och en massa färsk frukt (älska special-frukost!). Morsdagsfirande i dagarna två var nog den större boven i sammanhanget. 

Foten mår absolut bättre, men är inte 100% återställd ännu. Ger den några dagar till med bara styrketräning men nu ska jag igen försöka ta med alla de övningar jag skalat bort den senaste veckan. Om det känns bra vill jag mot slutet av veckan igen ge mig ut i löpspåret. Armbågen är till all tur sig själv igen, har inte ens kommit ihåg att den finns till de senaste dagarna. 

Rörlighetsträningen blev i princip borta den här veckan, men ersattes i alla fall till en del av nybörjaryogan. Skönare och roligare än jag trott faktiskt och jag var riktigt trött i synnerhet i axlarna då jag var klar. Dessutom gjorde jag en rejäl rörlighetsboost innan styrkepasset. 

Nu börjar en ny vecka igen, med sikte på att få in alla träningspass och samtliga övningar. Dessutom satsning på fem bra matdagar innan nästa tjejmiddag som infaller på lördag. Nu har jag en klar morot då det snart vankas inbody-mätning igen, hoppas på bättre resultat än föregående gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar