fredag 16 maj 2014

Vardagsglamour

Den där garderoben. Jag upphör inte förvånas över att den alltid är lika tom oberoende av hur mycket av månadslönen som går åt till nya kläder. Förklaringen är naturligtvis att jag prioriterat vardagskläder och träningskläder och helt glömt bort de mycket få tillfällen då man lite skulle vilja piffa till sig. De normala lördagsfesterna fungerar i den här landsortshålan utmärkt i jeans och topp. Så i klänningsväg erbjuder garderoben inget annat än sig själv, med undantag för den där lilla svarta som borde passa till allt men som hittills inte passat en gång. Skyller mer på kroppsform än användningstillfällen. 

När jag stod och slet i alla kläder jag äger för att planera en outfit inför helgen tittade jag ner på mina fötter och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Hur skulle jag möjligen kunna hitta en glamourös outfit för en dag då min vardag går fram i trasiga strumpor. Patetiskt. 



Bestämde mig där och då för att gå på totala baskläder (ja vardagskläder) och hänga på mig en massa julgransprydnader. Kanske piffa till det med någon tjusig frisyr eftersom mitt hår äntligen börjar erbjuda en längd som går att göra något av. För att fira det köpte jag tillbehör och fixade till mitt livs första donut. Spretigheten skyller jag på att gårdagens militärpressrelaterade träningsvärk förbjöd mig att lyfta hemskt mycket på armarna..




Så går det då man prioriterar att vara röd, svettig och bekväm till skillnad från att bry sig om sitt lite piffigare jag. Jag lovar bot och bättring och ska försöka ge mig in också i de ovana butikerna i jakt på festkläder nästa gång jag åker iväg på shopping. En vacker dag kanske jag också kan följa en dresscode! Tills dess får min glittrande personlighet *krhm* stå för glamouren..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar