torsdag 15 maj 2014

Spännis wannabe

Har misskött bloggeriet en tid, så det värmer att se att ni pliktskydligt ändå tittar förbi så gott som varje dag. Ska försöka skärpa mig.

Jag är på gång igen nu. Skadorna känns läkta, men jag ropar inte hej förrän veckans konditionspass också gått av stapeln. Det har varit två tröga veckor men nu tycker jag det känns bra och kul igen. På tre dagar har jag dragit av två rejäla styrkepass, båda sådana som ger flera dagars träningsvärk. Att benpasset skulle ge ömma muskler hade jag väntat mig men att överkroppspasset skulle få armarna att skaka ännu ett dygn senare hade jag inte riktigt räknat med. 

I benpasset hade jag blivit tvungen att gallra i övningarna senaste veckor så att få träningsvärk av de övningarna jag vilat från överraskar ingen. Överkroppspasset har jag i princip inte ändrat på just alls och det har inte på länge gett mig rejäl träningsvärk. Jag undrar om tidsbristen som tvingade mig korta av vilorna mellan setten kan ha med saken att göra. Pennan darrar (ja inte nu precis, men då jag t.ex. jobbar) och så gjorde även kameran under passet.. krhm.


Nu väntar jag ju  mig inte att skillnader ska komma särskilt fort, men jag ser en liten utveckling, i synnerhet på axlarna, och lite på gäddhänget. Visst har formen ändrat lite också, men det är troligen sådant bara jag själv ser. Eller inbillar mig att jag ser. Den översta bilden är alltså den nyare, bör tilläggas.. Men jag sticker inte under stol med att jag är väldigt spänd på vad mätningen ska visa på måndag. Såpass spänd att jag utan problem klarat veckan såhär långt utan ett korn tillsatt socker.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar