torsdag 22 maj 2014

Ett nytt rekord - eller två

Här ligger en glad men rätt så utmattad tjej, i soffan och pustar. Utmattad av att ha suttit i solen och druckit en Pepsi Max, utmattad av att ha ätit en megaportion mat. Utmattad av alla de orsakerna på grund av att på löpdaten med Vicki ha mattat ut mig på spånbanan i Dragsvik innan. Betydligt lättare bana än den nära föräldrahemmet så det gick också avsevärt mycket bättre. Såpass mycket bättre att jag kammade hem ett distansrekord - sprang 5,5 km i ett sträck, och så ett tidsrekord för i år då jag höll mig joggande i över 40 minuter utan paus. Ärligt talat kunde jag kanske ha fortsatt lite ännu, men då det började kännas i mina känsliga fötter tyckte jag det fick vara bra för idag. 3 km promenad på det så var jag nog hyfsat trött i kroppen. 

Och vilket härligt väder sen! Bara det att kunna springa i korta shorts och topp, visserligen med en skavande nyckel intryckt i sportbehån (inför lag om nyckelfickor i träningskläder - NU!) och vattenflaskan kastad i skogskanten (behöver skaffa nytt vattenbälte). Eller ja - vatten utblandat med världens vidrigaste recoverypulver för att jag inbillar mig att det kan minska vätskesamlingar i mina händer och fötter. 

Fan vad stolt jag är över mig själv, och vilken vinst med tanke på hur länge jag kämpade för att kunna jogga en kilometer. Varje litet framsteg i löpningen gör mig lite lycklig faktiskt. För tre år sedan orkade jag springa mellan 3 lyktstolpar, nu funderar jag helt allvarligt på att delta i ett kvartsmaraton i höst - med ambitionen att springa hela sträckan. Jo just det, jag hatar att springa. Eller gör jag? 


Som synnerligen ointressant bonus - innan ett löppass, i synnerhet i det här sällskapet, behövs energi. Mellanmål. Ville egentligen bara igen ge en motreaktion på all den perfekt upplagda maten i träningsbloggarna, igen en gång. Hos mig är det mer regel än undantag att det ser alldeles förjäkligt ut. I det här fallet en smulande krockskada till kalkonsmörgås som intogs på stående fot i jobbets korridorer. Smulor överallt. Förlåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar